BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, February 27, 2010

KASIHILAH IBU & AYAHMU..



Adakah anda seorang anak yg solehah??????????
inilah persoalan yg timbul dalam diri kita...
saya sayang mama...sayang sayang bapa..
tapi apakah tanda @ bukti yg anda menyayangi meraka???

ui..serius juga kata2 ko 2 mujahid power???
hehhe..mestila!!!

ibu dan bapa adalah segalanya bg kita..tanpa mereka kita x lahir d duna ini..
tapi kt sering melupakan mereka,membantah cakap meraka..siap kata ahhhh!!,melukakan hati mereka..ish2..kenapa kita jd cm2?sedangkan Allah suruh kt menjaga hati dan mengikuti kata2 ibubapa kt selagi x bertentangan dgn islam..

Adui..kadang2 kita lupa mau call ibu dan bapa kita..lebih2 klu kat kampus ni..ish2
bah,,klu gitu call ibu dan bapa kita setiap hari @ seminggu sekali..tenang n sejuk hati mereka dengar suara anaknya..nah!!kan itu sudah salah satu cara mau ksh gembira hati ibubapanya..aina..dapat pahala sudah..YES!!

Tapi kt ni jan la lupa..mgkn nanti Allah uji kt dengan harta dan pangkat kita..kita rasakan hanya duit sahaja yg boleh megganti diri@ membahagiakan ibubapa kita..jgn pikir gitu ah..tp apa yg ibu dan bapa kita mahukan hanyalah anaknya..

Ingat!!hanya 3 perkara yg kita akan bawa masa d dalam kubur iaitu sedekah jariah,ilmu dan anak yg soleh..klu dr sekarang kt sudah x mempedulikan @mengingkari ibubapa kt,cmana mau bantu ibubapa kt d dalam kubur..(sbb xjd anak yg soleh&sekaigus x mendoakan kesejahteraan ibubapanya).

Oleh itu, SAYANGILAH kedua oraang tua kita..seburuk mana pun mereka..mereka adalah org tua kita..hayatilah lagu ni..KHAS BUAT AYAH TERSAYANG..EN MASHAN BIN LOSOH..pak,maaf atas kesilapan anakmu ini..sayang bapa..inginku peluk dan cium pipimu sebagaimana engkau memeluk dan menciumku dengan kasih sayang sewaktu kecilku..SEDIH!!!

0 comments: